Gure Historia

1947ko otsailaren 7a
Gipuzkoako Elkarte Belenistaren Fundazioa

1947ko otsailaren 7an ofizialki eratu zen Gipuzkoako Belenzaleen Elkartea izan zen Euskal Herrian eratu zen lehena. Espainian, lehenago sortu zen Bartzelonakoa 1921ean eta Madrilgoa 1944an. Juan Pérez Cuadrado jauna izan zen lehen lehendakaria, eta gero ohorezko lehendakari izendatu zuten.

1952
Pesebrista eta Belenisten ordezkarien bilera

1952ko urtarrilaren 12an bilera egin zen Donostian, eta bertan izan ziren Bartzelonako Asociación Pesebrista eta Italia eta Alemaniako elkarteetako ordezkariak, eta “nazioarteko erakunde bat eratzeko oinarriak aztertu ziren, non Belenismoaren aldeko debozioa duten elkarte eta partikularrak egongo baitira”.

Urte bereko maiatzaren 31n, Bartzelonan egindako bilera batean, “Universalis Foederatio Praesebristica” izenarekin eratu zen formalki. Nazioarteko federazio hori Juan Pérez Cuadrado jaunak hartu zuen gure elkartearen izenean.

1970
Asiseko San Frantzisko, Elkarte Belenisten Patronoa

1970ean, Gipuzkoako Belenzaleen Elkartea Espainiako Federazio Belenistan sartu zen kide gisa.

Gure elkarteak, Juan Pérez Cuadrado bazkide fundatzailearen parte-hartze nabarmenarekin, San Francisco de Asis elkarte belenisten patroi izendatzeko gestioak hasi zituen, eta 1986ko urtarrilaren 15ean Jainkozko Gurtzaren Kongreglortu zuen, 1986ko Juan Pablo II. Batasun Pontifikotik jasotako ahalmenen arabera.

Berrogeita hamargarren urteurrenaren ospakizuna

1997. urtean ekitaldi ugarirekin ospatu zen gure elkartearen berrogeita hamargarren urteurrena. Ospakizunaren oroitzapenezko liburu bat argitaratu zen, Angel Suquía Goicoechea kardinalak berrogeita hamargarren urteurrenaren ospakizunean aurkeztu zuena.

1997ko maiatzaren 17a
Vatikanoko Gutuna

Urte horretan bertan, berrogeita hamargarren urteurrenean, Vatikanoko Estatu Idazkaritzaren gutun bat jaso zen, 1997ko maiatzaren 17koa. Haren Santutasunaren agurra Joan Paulo II.a Aita Santuak honela zioen: “Egoera horretan, Aita Santuak etxeko balio erlijiosoak zabaltzen eta gaur egungo gizartean ospatzen jarraitzera bultzatzen ditu”.

Gaur Egun

Aktibo segitzen du 300 bazkiderekin baino gehiagorekin, eta modu aktiboan edo ez hain aktiboan parte hartzen dugu Belenak eta Dioramak sortzen, belenismoarekin lotutako jarduerak zabaltzen, etab.

Egoitzaren Historia

Hasiera - 1976
1976 - 1990
1990 - Diciembre 2014
Octubre 2014 - Actualidad

Biltegiaren Historia

Biltegian ere hainbat aldaketa izan dira:

1. Errenterian egon zen 2008ra arte, eta gero Andoainera joan zen lokala Kutxarena zela.
  2. Zuatzu Enpresa Poligonoan ere egon zen eta lokal hori Udalarena zen.
  3. Azkenik, Martuteneko industrialdean kokatu da bi lokaletan: lehenik Ubarburu 12an eta gaur egun Ubarburu 39an, biak Donostiako Sustapenekoak.