Gure Historia

1947ko otsailaren 7a
Gipuzkoako Elkarte Belenistaren Fundazioa

1947ko otsailaren 7an ofizialki eratu zen Gipuzkoako Belenzaleen Elkartea izan zen Euskal Herrian eratu zen lehena. Espainian, lehenago sortu zen Bartzelonakoa 1921ean eta Madrilgoa 1944an. Juan Pérez Cuadrado jauna izan zen lehen lehendakaria, eta gero ohorezko lehendakari izendatu zuten.

1952
Pesebrista eta Belenisten ordezkarien bilera

1952ko urtarrilaren 12an bilera egin zen Donostian, eta bertan izan ziren Bartzelonako Asociación Pesebrista eta Italia eta Alemaniako elkarteetako ordezkariak, eta “nazioarteko erakunde bat eratzeko oinarriak aztertu ziren, non Belenismoaren aldeko debozioa duten elkarte eta partikularrak egongo baitira”.

Urte bereko maiatzaren 31n, Bartzelonan egindako bilera batean, “Universalis Foederatio Praesebristica” izenarekin eratu zen formalki. Nazioarteko federazio hori Juan Pérez Cuadrado jaunak hartu zuen gure elkartearen izenean.

1970
Asiseko San Frantzisko, Elkarte Belenisten Patronoa

1970ean, Gipuzkoako Belenzaleen Elkartea Espainiako Federazio Belenistan sartu zen kide gisa.

Gure elkarteak, Juan Pérez Cuadrado bazkide fundatzailearen parte-hartze nabarmenarekin, San Francisco de Asis elkarte belenisten patroi izendatzeko gestioak hasi zituen, eta 1986ko urtarrilaren 15ean Jainkozko Gurtzaren Kongreglortu zuen, 1986ko Juan Pablo II. Batasun Pontifikotik jasotako ahalmenen arabera.

Berrogeita hamargarren urteurrenaren ospakizuna

1997. urtean ekitaldi ugarirekin ospatu zen gure elkartearen berrogeita hamargarren urteurrena. Ospakizunaren oroitzapenezko liburu bat argitaratu zen, Angel Suquía Goicoechea kardinalak berrogeita hamargarren urteurrenaren ospakizunean aurkeztu zuena.

1997ko maiatzaren 17a
Vatikanoko Gutuna

Urte horretan bertan, berrogeita hamargarren urteurrenean, Vatikanoko Estatu Idazkaritzaren gutun bat jaso zen, 1997ko maiatzaren 17koa. Haren Santutasunaren agurra Joan Paulo II.a Aita Santuak honela zioen: “Egoera horretan, Aita Santuak etxeko balio erlijiosoak zabaltzen eta gaur egungo gizartean ospatzen jarraitzera bultzatzen ditu”.

Gaur Egun

Aktibo segitzen du 300 bazkiderekin baino gehiagorekin, eta modu aktiboan edo ez hain aktiboan parte hartzen dugu Belenak eta Dioramak sortzen, belenismoarekin lotutako jarduerak zabaltzen, etab.

Egoitzaren Historia

Hasiera - 1976
Gipuzkoako Elkarte Belenistaren Fundazioa

Elkartea sortzen denean, ez du bere bulegoa eta lantegia kokatzeko lokalik. Garibai kalean dagoen Caja Probintzialaren lokalaren lehen solairuan egingo dira bilerak. Gizarte lanetako burua Iñaki Isuquiza zen une hartan, eta Kutxako ordezkari eta elkarteko diruzain gisa jarduten zuen.

Ate nagusiaren azpian erakusleiho-apaintzaileen lantegia zegoen, eta bertan irudiak, dokumentuak eta abar gordetzeko armairu bat utzi ziguten. Ez zegoen leku nahikorik lantegi txiki bat jartzeko, eta, beraz, galdaren gelan zulo bat utzi ziguten, tabikatu egin zen eta sarrera Peñaflorida kaletik zuen. Han egin ziren lehen jaiotza-erakusketak Gabonetan.

Gabonetan egiten ziren lehen jaiotza-lehiaketak Caja Probintzialaren barruan egin ziren, eta, ondoren, Diputazioaren arkuppasatu ziren Gipuzkoa plazan. Zentro honetan obrak egiteko, Jose M. Salaverria kaleko etxabe batera eta lehen solairura joango gara.

1976 - 1990
San Martzial Kalea

Gero, 1976an, San Martzial kaleko etxebizitza batera pasatu ginen. Egoitza txikia zen eta bulegoa eta lantegia zituen.

1990 - Diciembre 2014
¡Arrasate 41 Kalea (Kutxaren Gizarte Ekintza)

1990etik aurrera, Kutxak babesten gaitu, eta egiten duten lehen gizarte-ekintza da. Horiekin, Arrasate kaleko 41. zenbakiko etxabe batera joan ginen, eta bertan egon gara 2014ko abendura arte. Bertan, babesletza utzi ziguten.

Octubre 2014 - Actualidad
Urbasa Kalea 3 (Donostiako Gotzaintza)

Beste ibilbide bat hasi genuen, eta, 2014ko urrian, Donostiako Gotzain Jose Ignacio Munillaren bitartez, Loiola auzoko Urbasa kaleko 3an lokal bat izatea lortu genuen.

Lokala egokitu ondoren, 2015ean egoitza berria eta lantegia inauguratu ziren.

Biltegiaren Historia

Biltegian ere hainbat aldaketa izan dira:

1. Errenterian egon zen 2008ra arte, eta gero Andoainera joan zen lokala Kutxarena zela.
  2. Zuatzu Enpresa Poligonoan ere egon zen eta lokal hori Udalarena zen.
  3. Azkenik, Martuteneko industrialdean kokatu da bi lokaletan: lehenik Ubarburu 12an eta gaur egun Ubarburu 39an, biak Donostiako Sustapenekoak.