Gipuzkoako Jaiotzak

Jaiotza guztiak ikusi aurretik...

Orain bai, Gipuzkoako hainbat jaiotzaren kontakizuna utziko dizugu

Donostian jaiotza asko jartzen dira. 2015era arte, 14 diorama jarri genituen Gabonetako hainbat pasarterekin eta jaiotza herrikoi batekin Kutxaren Boulevard aretoan, eta 2016. eta 2017. urteetan Uhain zentroan egin genuen.

Lau urte daramatzagu Gabonetako Etxoletan parte hartzen Frantzia pasealekuan, eta bi urte erakusketan parte hartzen, Santa Katalina plazan, Donostiako Sustapenak babestuta. 2020an ez zen karpa hori jarri pandemiaren ondorioz, ezta 2021ean ere. Dena den, 2022tik aurrera jarri da.

Frantzia pasealekua eta Igluaren Karpa

Agian ezagunena Gipuzkoa Plazako jaiotza da, tradizio luzea duena eta probintziako hainbat herritara joaten diren pertsona askok bisitatzen dutena. Aire zabaleko jaiotza, eguraldi txarra jasateko gai diren materialez egindako irudiekin, kolore ikusgarriko arropekin eta teknika berrietara egokitzen ari den argiztapen-sistemarekin. Arratsaldeko orduetan nabarmentzen da, eguzkiaren argia desagertzen denean.

Aurten ere, Donostiako Udalaren laguntza izan du. Abenduaren 1tik urtarrilaren 6ra bitartean bisitatzeko aukera eduki da.

Aurten, jaiotzak berrikuntzak erakutsi ditu talde batzuen kokapenean, irudiak eta animaliak zaharberritu dira, eta irudi askoren jantziak eguneratu dira.

Amarako denden jaiotzen ibilbidea

2022an bezala, aurten ere Natibitatearen Eszenaren Ibilbidea Amara auzoko negozioetan jarri da.

Jaiotza Donostiako Elizbarrutiko Museoan

Gipuzkoako beste herri batzuk

Probintziako beste herri batzuetan egiten diren jaiotza gehiago ere aurki ditzakegu.

Hondarribia

Merkatarien Elkartearekin, TTOPARA Kultur Elkartearekin eta Udalarekin batera, Gipuzkoako Belenzaleen Elkarteak jaiotzak jarri ditu 8 dendatan, paradorean eta turismo-bulegoan, 2020an lehen aldiz, eta “Jaiotzen ibilbidea” sortu da. Horrela, bisitariek ibilbide antolatuago bat egiteko gida bat zuten.

Aurten, 2023an, berriro bisita daiteke abenduko lehen astetik aurrera, eta beheko irudietan ikus dezakezu emaitza.

Irún

Erakusketa bat aurkeztu zen Amaia aretoan, Gipuzkoako Belenista Elkarteak jartzen duena.

Gehiago jakin nahi duzu aurreko urteetako jaiotzei buruz?