Jarduerak (2020 eta aurrekoak)

Gipuzkoako Belenzaleen Elkarteak, bere helburuak betetzeko, hainbat jarduera egiten ditu, ez bakarrik Gabonetan, baita urte osoan zehar ere. Jarduera horiek bazkideen dedikazio eskuzabal eta gogotsuari esker egin daitezke gastu ugariei aurre egiteko.

Gipuzkoa Plaza

Gabonetako kanpaina amaitu eta erakusketak bildu ondoren, lehenik eta behin, Gipuzkoa plazako Jaiotza osatzen duten irudi eta osagarri guztiak prest jarri behar ditugu. Horretarako, urrats hauek egin dira:

1. Lehenbizi jantziak kendu eta garbitu.
  2. Hautsitako piezak (hatzak, eskuak, etab.) leheneratu eta pintatu egiten dira. ).
  3. Apurtutako edo lapurtutako edo manipulatutako osagarriak jantzi eta berriz janzten dira (zoritxarrez, ia urtero gertatzen da hori pertsonaia edo animaliaren batean).
  4. Erabat garbi eta berrituta gordetzen dira hurrengo Gabonetako Kanpainarako.

Jarduera amaitu ondoren, diorama eta jaiotza berriak prestatzen hasiko dira hurrengo erakusketetarako.

Ikastaroak

Urteko lehen hiruhilekoan, maiatzean egiten diren ikastaroen antolaketa prestatzen ari da elkartea. Ikastaroak bost astekoak dira, astean behin bi ordu eta erdikoak. Helburua porexpana belen bat egitea da, hainbat teknika ikasiz (zura, harriak, adreiluak, lurzoruak eta jaiotza apaintzeko hainbat objektu).

Jaiotza bukatutakoan, ikasle bakoitzaren jabetzakoa izanen da, eta ikastaroa bukatutakoan bazkide egiteko aukera emanen zaie, elkartearekin modu aktiboan lankidetzan aritzeko.

Urteko Batzarra

Elkarteak, normalean, Urteko Batzarra egiten du. Bertan, jardueren berri ematen da, iazko memoria onartzen da, kontuak onartzen dira (diruzaintza), aurrekontua, etab. Iaz ezin izan zen egin pandemiaren ondorioz.

Eguberrietako Pregoia

KURSAALeko Ganbera Aretoan egiten zen Gabonetako Pregoiaren ospakizuna oso errotuta dago Gipuzkoan. Aspalditik, pertsona ospetsu askok eman dute pregoia, eta, ondoren, kontzertu bat, orkestrek eta abesbatza entzutetsuek musika-zatia interpretatzen zutena. Azken ospakizuna 2013. urtean izan zen. Eguberrietako hurrengo pregoia Artzain Onaren katedralean egin zen, José Ignacio Munilla Donostiko gotzaina pregoilari zela. Zati musikala Luis Aranaldek (organo-jolea) eta Kantakidetza abesbatzak osatu zuten.

Azken urteotan, Udalbatza Aretoan egin da pregoia, eta Donostiako alkate Eneko Goia izan da gure pregoilaria 2017. urtean. Azken hiru urteotan Donostiako Ibaetako Abesbatzak itxi du ekitaldia bere gabon-kantekin.

2020an ezin izan da egin, pandemia dela eta.

Urteko Jaiotzazalea

Belenzaleen Elkarteko Batzarrak urtero bazkide bat izendatzen du urteko jaiotzazale, egindako lan, ibilbide eta Elkarteari egindako ekarpenagatik. Izendapen ekitaldian garaikur txiki bat emango zaio eta ondoren afaria egingo da nahi duten bazkide guztiekin.

Lehen, pregoiaz aparte egiten zen, baina azken urteetan ekitaldi berean.

Gabonetako Azoka

Elkarteak lau urte daramatza Gabonetako Merkatu honetan parte hartzen. Frantzia pasealekuan dago, etxola batean, saltzeko egiten ditugun jaiotzak eta jaiotzak osatzeko apaingarriak erakusteko.

Merkatu honetan gure lanaren berri ematen dugu, produktu guztiak eskuz eginak baitaude eta bazkide berriak eta etorkizuneko ikasleak erakartzeko modu bat baita.

Loteria

Urtero, elkarteak loteriako partaidetzak 6 euroan banatzen ditu, eta euro bat ematen dio elkarteari.

Erakusketak

Gabonetan, urtero, elkartearen jaiotzen erakusketa jartzen da Donostian. Bertan, bazkideek eraikitako dioramak eta jaiotzak aurkezten dira, baita neurri handiko jaiotza bat ere, batzuetan irudiak mugimenduan dituena.

Jaiotzen erakusketak kokapena ere aldatu du.

Urte askoan Boulevardeko Kutxa Aretoan jartzen ziren. Ondoren, Uhain zentroan, San Martin kalean, eta azken bi urteetan, Donostiako Sustapenak jarritako Karpa batean, Ramón Labaien plazan, Santa Katalinako zubiaren ondoan. Aurreko Eguberrietan hirugarren urtea izango zen, baina pandemiaren ondorioz ezin izan zen erakusketa egin.

Donostian hainbat erakusketa daude:

1. Hainbat elizatan: Artzain Onaren katedrala, Kaputxinoen eliza, Familia Santuaren eliza (Amara) eta Jesusen Bihotzaren Parrokia (Loiola auzoa).
  2. Gipuzkoako Foru Aldundiaren sarreran.
  3. Jaiotza tradizionala, tamaina handiko irudiekin, Gipuzkoa plazan. 150 irudi inguru ditu, eta elkartearen osagarri eta animalia ugari. Hori dela eta, duela 60 urtetik hona gehien espero eta bisitatzen diren jaiotzetako bat da. Iaz, aldagelaren zati bat berritzen hasi ginen, eta aurten ere berritzen jarraituko dugu, baita behar duten piezak zaharberritzen ere.
  4. Donostiako Aquariumean hainbat urte egin dira.
  5. Garbera merkataritza zentroan ere, iaz, herri jaiotza handi bat erakutsi zen.
  6. Loiolako, Andoain eta Irungo Super AMARA dendetan.
  7. 2019an jaiotza bat jarri zen Gobernuaren Ordezkariordetzan.

Bestelako erakusketak

• Irungo Amaya aretoan 8 diorama eta jaiotza herrikoi bat jarriko dira.
  • 2018an erakusketa bat jarri zen Villabonan, Gurea zineman.
  • Hondarribian, iaztik, jaiotzak erakusleiho desberdinetan, Turismo Bulegoan eta Paradore Nazionalean daude ikusgai. “Jaiotzen ibilbidea” izeneko ibilbidea egin zen, Hondarribiko Udalaren, merkatarien eta Ttopara kultur elkartearen laguntzarekin.
  • Pasai Donibanen, Bonantzako Kristo Santuaren Basilikan.