Jarduerak (2021)

Gipuzkoako Belenzaleen Elkarteak, bere helburuak betetzeko, hainbat jarduera egiten ditu, ez bakarrik Gabonetan, baita urte osoan zehar ere. Jarduera horiek bazkideen dedikazio eskuzabal eta gogotsuari esker egin daitezke gastu ugariei aurre egiteko.

Gipuzkoa Plaza

Gabonetako kanpaina amaitu eta erakusketak bildu ondoren, lehenik eta behin, Gipuzkoa plazako Jaiotza osatzen duten irudi eta osagarri guztiak prest jarri behar ditugu. Horretarako, urrats hauek egin dira:

1. Lehenbizi jantziak kendu eta garbitu.
  2. Hautsitako piezak (hatzak, eskuak, etab.) leheneratu eta pintatu egiten dira. ).
  3. Apurtutako edo lapurtutako edo manipulatutako osagarriak jantzi eta berriz janzten dira (zoritxarrez, ia urtero gertatzen da hori pertsonaia edo animaliaren batean).
  4. Erabat garbi eta berrituta gordetzen dira hurrengo Gabonetako Kanpainarako.

Jarduera amaitu ondoren, diorama eta jaiotza berriak prestatzen hasiko dira hurrengo erakusketetarako.

Uneko Jarduerak

Iparraldeko Belenisten Topaketa

“La Natividad” Kultur Elkarteak Ezkabarten (abenduaren 18an, larunbata) egingo den topaketara gonbidatzen ditu iparraldeko elkarteak.

Joan nahi duzuenok azaroaren 25a baino lehen eman behar duzue izena, eta WhatsApp bat bidali 664 60 61 60 telefonora erreserba egiteko.

Urteko Jaiotzazalea

Belenzaleen Elkarteko Batzarrak urtero bazkide bat izendatzen du urteko jaiotzazale, egindako lan, ibilbide eta Elkarteari egindako ekarpenagatik. Izendapen ekitaldian garaikur txiki bat emango zaio eta ondoren afaria egingo da nahi duten bazkide guztiekin.

Lehen, pregoiaz aparte egiten zen, baina azken urteetan ekitaldi berean.

Eguberrietako Pregoia

KURSAALeko Ganbera Aretoan egiten zen Gabonetako Pregoiaren ospakizuna oso errotuta dago Gipuzkoan. Aspalditik, pertsona ospetsu askok eman dute pregoia, eta, ondoren, kontzertu bat, orkestrek eta abesbatza entzutetsuek musika-zatia interpretatzen zutena. Azken ospakizuna 2013. urtean izan zen. Eguberrietako hurrengo pregoia Artzain Onaren katedralean egin zen, José Ignacio Munilla Obispo de San Sebastián pregoilari zela. Zati musikala Luis Aranaldek (organo-jolea) eta Kantakidetza abesbatzak osatu zuten.

Azken urteotan, Udalbatza Aretoan egin da pregoia, eta Donostiako alkate Eneko Goia izan da gure pregoilaria 2017. urtean. Azken hiru urteotan Donostiako Ibaetako Abesbatzak itxi du ekitaldia bere gabon-kantekin.

2020an ezin izan da egin pandemiaren ondorioz, baina bai 2021ean.

Aurten ere Gabonetako pregoia egingo da Udaletxeko Osoko Bilkuren Aretoan, abenduaren 17an, 19:00etan.

Gure pregoilaria Ignacio Fernández Chocarro artisau figurista ezaguna izango da. Ekitaldira laguntzeko, Ibaetako Kantakidetza Abesbatzaren emanaldia izango dugu, eta hark jarriko du musikaren puntua pregoian.

Bukatutakoan afaria egingo da eta, beraz, parte hartu nahi duzuenok elkartearen izenean eman beharko duzue abenduaren 10a baino lehen.

Irudien Dohaintza

Gertakari horrek Elkartearen ondare-funtsarentzat duen garrantzia dela eta, jakinarazi nahi dizuegu belenisten Carmen Alonso Pimentel bazkideak tamaina handiko 62 napoliar motako lote bat eman digula, zeinaren balioa, bai artistikoa bai ekonomikoa, oso handia baita. Hemendik aitortzen dugu zure ekarpena, eta eskertzen dizugu ekarpen handi hau.

Gipuzkoa Plaza

Gabonetako kanpaina amaitu eta erakusketak bildu ondoren, lehenik eta behin, Gipuzkoa plazako jaiotza osatzen duten irudi eta osagarri guztiak prest jarri behar ditugu. Horretarako, urrats hauek egin dira:

1. Lehenbizi jantziak kendu eta garbitu.
  4. Erabat garbi eta berrituta gordetzen dira hurrengo Gabonetako Kanpainarako.

Aurten ere, Super Amarak babesten du Gipuzkoa Plazako jaiotza tradizionala, eta Donostiako Udalaren laguntza izango du. Abenduaren 1etik urtarrilaren 10era bitartean bisitatu ahal izango da.

Aurten, jaiotzak berrikuntzak erakutsi ditu talde batzuen kokapenean, irudiak eta animaliak zaharberritu dira, eta irudi askoren jantziak eguneratu dira.

Erakusketak

Pandemia dela eta, aurten ere ez da karpa jarriko Donostiako Jaiotzen erakusketarekin, baina Jaiotzak hiriko hainbat tokitan jarriko dira, jendeak bisita ditzan.

• Gipuzkoako Foru Aldundiaren atarian jartzen den jaiotza abenduaren 20tik aurrera egongo da irekita.
  • Artzain Onaren katedralean, Donostiako Aita Kaputxinoen Elizan, Familia Santuaren Parrokian eta Loiola auzoko Bihotz Sakratuaren Parrokian, aurreko urteetan bezala, diorama batzuk jarriko dira, eta abenduaren 16tik aurrera ikusi ahal izango dira.
  • Pasai Donibaneko Bonantzako Kristo Santuaren elizan ere, abenduaren 2tik aurrera bisita daitekeen jaiotza bat ere jarriko da.
  • Irungo Amaya Aretoko erakusketa, 8 dioramarekin eta jaiotza herrikoiarekin, abenduaren 17tik aurrera bisitatu ahal izango da.
  • Aurten, Garbera merkataritzagunean, jaiotza bat jarriko da, irudiak mugimenduan dituela, eta azaroaren 29tik bisita daiteke.
  • Ttopara Kultur Elkartearekin, merkatariekin eta Hondarribiko Udalarekin lankidetzan, hamaika jaiotza jarriko dira hiriguneko hainbat saltokiren erakusleihoetan, baita paradore nazionalean ere. Abenduko lehen astetik aurrera bisitatu ahal izango dira.
  • Aquariumean, bere arrainontzi batean sar daitekeen jaiotza bat jarriko da.
  • San Juan de Dios klinikan.

Gabonetako Azoka

Elkarteak lau urte daramatza Gabonetako Merkatu honetan parte hartzen. Frantzia pasealekuan dago, etxola batean, saltzeko egiten ditugun jaiotzak eta jaiotzak osatzeko apaingarriak erakusteko.

Merkatu honetan gure lanaren berri ematen dugu, produktu guztiak eskuz eginak baitaude eta bazkide berriak eta etorkizuneko ikasleak erakartzeko modu bat baita.

Aurreko urteetan bezala, Donostiako Sustapenak Frantzia pasealekuan antolatzen duen Gabonetako Azokan ere etxola bat izango dugu. Aurten azaroaren 26an inauguratuko da, eta Udalak adierazten dizkigun segurtasun neurrietara egokitu beharko gaitu. Handik, gure Elkartea eta herritarrei egiten dizkiegun jarduerak ezagutaraziko ditugu, eta gure bazkideek egindako jaiotzen, osagarrien eta apaingarrien salmentarekin diru-sarrerak lortuko ditugu. Diru-sarrera horiek oso garrantzitsuak dira elkartearen aurrekontua ordaintzeko.

Halaber, Donostiako Sustapenaren laguntzarekin, jaiotza txiki bat jarriko da Santa Katalina plazako lorategietan, Gipuzkoa plazaren jarraipen gisa.

Loteria

Urtero, elkarteak loteriako partaidetzak 6 euroan banatzen ditu, eta euro bat ematen dio elkarteari.

Aurreko urteetan bezala, 67703 zenbakidun Gabonetako Loteria 5 euroko partaidetzetan zatitu dela esan dugu, gehi bat Gabonetako kanpaina hau antolatzeko gastuak ordaintzeko. Hemendik aurrera, txartelak elkartearen lokalean eta, azaroaren 26tik aurrera, Frantzia pasealekuko etxolan lor daitezke.

Historikoki Egindako Jarduerak

Urteko Batzarra

Elkarteak, normalean, Urteko batzarra egiten du. Bertan, jardueren berri ematen da, iazko memoria onartzen da, kontuak onartzen dira (diruzaintza), aurrekontua, etab. Iaz ezin izan zen egin pandemiaren ondorioz.

Ikastaroak

Urteko lehen hiruhilekoan, maiatzean egiten diren ikastaroen antolaketa prestatzen ari da elkartea. Ikastaroak bost astekoak dira, astean behin bi ordu eta erdikoak. Helburua porexpana belen bat egitea da, hainbat teknika ikasiz (zura, harriak, adreiluak, lurzoruak eta jaiotza apaintzeko hainbat objektu).

Jaiotza bukatutakoan, ikasle bakoitzaren jabetzakoa izanen da, eta ikastaroa bukatutakoan bazkide egiteko aukera emanen zaie, elkartearekin modu aktiboan lankidetzan aritzeko.

Erakusketak

Gabonetan, urtero, elkartearen jaiotzen erakusketa jartzen da Donostian. Bertan, bazkideek eraikitako dioramak eta jaiotzak aurkezten dira, baita neurri handiko jaiotza bat ere, batzuetan irudiak mugimenduan dituena.

Jaiotzen erakusketa ere lekuz aldatu da.

Urte askoan Boulevardeko Kutxa Aretoan jartzen ziren. Ondoren, Uhain Zentroan, San Martin kalean, eta azken bi urteetan, Donostiako Sustapenak jarritako karpa batean, Ramón Labaien plazan, Santa Katalinako zubiaren ondoan. Aurreko Eguberrietan hirugarren urtea izango zen, baina pandemiaren ondorioz ezin izan zen erakusketa egin.

Donostian hainbat erakusketa daude:

1. Hainbat elizatan: Artzain Onaren katedrala, Kaputxinoen eliza, Familia Santuaren eliza (Amara) eta Bihotz Sakratuaren parrokia (Loiola auzoa).
  2. Gipuzkoako Foru Aldundiaren sarreran.
  3. Jaiotza tradizionala, tamaina handiko irudiekin, Gipuzkoa plazan. 150 irudi inguru ditu, eta elkartearen osagarri eta animalia ugari. Hori dela eta, duela 60 urtetik hona gehien espero eta bisitatzen diren jaiotzetako bat da. Iaz, aldagelaren zati bat berritzen hasi ginen, eta aurten ere berritzen jarraituko dugu, baita behar duten piezak zaharberritzen ere.
  4. Donostiako Aquariumean hainbat urte egin dira.
  5. Garbera merkataritza zentroan ere, iaz, herri jaiotza handi bat erakutsi zen.
  6. Loiolako, Andoaingo eta Irungo Super AMARA supermerkatuetan.
  7. 2019an jaiotza bat jarri zen Gobernuaren Ordezkariordetzan.

Bestelako erakusketak

• Irungo Amaya aretoan 8 diorama eta jaiotza herrikoi bat jarriko dira.
  • 2018an erakusketa bat jarri zen Villabonan, Gurea zineman.
  • Hondarribian, 2020tik, jaiotzak erakusleiho desberdinetan, Turismo Bulegoan eta Paradore Nazionalean daude ikusgai. “Jaiotzen ibilbidea” izeneko ibilbidea egin zen, Hondarribiko Udalaren, merkatarien eta Ttopara kultur elkartearen laguntzarekin.
  • Pasai Donibanen, Bonantzako Kristo Santuaren Basilikan.